Tuesday, April 13, 2010

Langkawi

assalamualaikum,
khamis sampai ahad lepas mama ngan ayah g jalan2 ke Langkawi. kami dari KL naik Air Asia,sampai Langkawi hari dah nak gelap,

kami didatangi oleh pemberi sewa kereta, so kami dapat kereta Cherry ngan harga RM120 utk 3 hari 2 mlm,cute gile kereta kuning tuh, cinta pandang pertama..heheh.

pastuh kami bergerak ke hotel,kami stay kat Holiday Villa  Beach Resort & Spa terletak di Pantai Tengah..mlm tu kami just lepak2 kat bilik je..rest terus..heheh..

esok pagi2nye kami ngan aktiviti Island Hoping, kami menaiki bot ke Tasik Dayang Bunting, kagum kami dengan ciptaanNya..sungguh teruja..

n ramai pelancong yg kene kejar ngan penunggu2 pulau ni (monyet), menurut tourist guard monyet2 ni pantang nampak plastik beg,depa semua ingat bungkusan makanan..terjerit2 orang kene ngurat kacau ngan dia..heheh.selama satu jam kami di situ

pastuh kami di bawa ke pulau Harimau Belang Besar,tapi tak de rimau,yg ader ialah helang..jakun seronok mama tgk helang tu sambar makanan yg di campakkan..heheh

last sekali aktiviti island hoping ni kami di bawa ke Pulau Beras Basah..mama tak nampak pun beras, yg ader ialah orang2 yang jakun sanggup berbasah2 n berendam dalam air laut di tengah2 panas terik..tak sanggup mama..kami hanya menikmati keindahan alam dari tpt redup je..(sebenarnye mama tak tahan nak berpanas2 nih)pantainya cantik, nampak dasar n ikan2 yg cantik2 cam mama berenang..Subhanaallah..
model pulau

model pantai

balik dari Island Hoping kami terus amek keta,g makan (perut dah berlagu riang). pastu kami gi Cable Car..tapi malang nasib kami cable car tutup utk penyelenggaraan, cian ayah..tak dapat rase naik .. sebenarnye tu adalah hajat mama,mama mmg dah rancang nak bawa ayah g situ..nak share rase yg pernah mama rase dulu..emm..nampaknye kene g lagih ni..ahaksss

lepas gambo2 sikit2,kami g sambung ronda,lepak jap kat Habour Park n ingat nak mandi di Telaga Tujuh,tapi malas nak naik atas...sebenarnye mama takut lemak pecah..hahah..pastuh kami g Pantai Pasir Hitam..tak leh lama2..panas..so teruskan perjalanan lagi, kami sempat berlakon gambo2 ala2 gediks manja..konon2 cam kat obersi..huhuhu...

hah lupe nak citer, kami g Dataran Helang..dapat gak ayah jotos kepale mama helang tu..sempat wooo...heheh..

n kami g Kota Mashuri..dah tinggal 45 min je lagi, depa tutup kol 6 pm .. heheh... sempat gak..

balik dari singgah umah Pandak Mayah aka ayah mahsuri, kami singgah Pantai Cenang,mama mmg admire kat pasir dia..sampai2 je mama terus pegang pasirnye..still halus cam dulu..sempat ayah mandi..mama? eemmm kurang sikit ngan air laut ni sebenornye tak bawa baju utk mandi..lekit.. actualy kat Pantai Cenang 9-11 april tu ader pesta air..so ramai org laa...

mlmnye kami kuar lagi g mkn kat Pantai Cenang...balik hotel...tgk gambo2 kami n PENGSAN lawan dengkur... heheh..

paginya kami bangun ngan hati yg malas riang...bersiap2 utk Check Out,kol 12pm kami mengucapkan time kacih daun keladi kat Holiday Villa..sebelum bergerak ke Kuah, beli sedikit buah tangan utk di bawa pulang, kami singgah Bella Vista Hotel tpt mama bermalas-malasan induksi 2007 dulu

... Lunch kat Dataran Helang, mama jumpa ulam yg berdaun wangi..name dia Caqmokmek..wangi sungguh cam ayah..park keta sewa kami n terus ke kaunter tiket feri..yey balik ni naik feri plak..kol 3 bergerak ke Kuala Perlis..

kol 4 kami sampai dijeti Kuala Perlis,minum jap n amek cab menuju ke Stesyen Keretapi Arau utk ke Kl. pakcik cab ni baik n banyak bagi nasihat n cerita utk kami mengenai kehidupan..tq pak cik, ader rezeki jumpe lagi..di stesen keretapi arau kami pekena Laksa Perlis yg pekat,melekat,padat n mabeles, sedap,banyak, murah serta bau yg mencerbis bak kata ibu mertuaku..ahakss..

kol 6.10 pm keretapi yg ditunggu2 pun sampai..kami naik yg ader katil,tapi air cond agak slow kat coach kami..so kami meronda seluruh gerabak, lau tak silap mama ader 11 gerabak yg kami terjah..heheh..

kol 4.30am kami tiba di KL Central.. stay sampai kol 5.45 n kami naik Putra Lrt menuju Masjid Jamek, tapi kami tak turun pun..saje je dok tido lama2 dalam train..sampai ke gombak..hahah..n patah balik ke masjid jamek baru kami turun..dari masjid jamek kami menapak riang sambil dengo ayah membebel ke Hentian Pudu  Raya utk naik bas balik JB..sebenarnye ari tuh adalah hari terakhir Pudu beroperasi,pasni pindah sementara ke Bukit Jalil utk dinaiktaraf Hentian Pudu..tunggulah kemunculannya dengan wajah baru 7 8 bulan lagi ye..sempai kami bfast nasi lemak di pudu..kami naik bas Transnasional kol 8.45am..kol 1.30 kami smpi di Terminal Larkin..menapak riang ditgh panas ke opis ayah, amek keta n berdesup balik umah..singgah di Kipt Mart,beli ulam2..smpi umah mama masak lemak cili padi,ikan selar goreng,sambal lonte n ulam2...fuh..nikmatnye mkn di rumah sendiri..bersih kene baham mkn ngan kami....ahaksss...
so mama mmg sangat puas hati utk ronda mesia buat kali ini..semua kami try, kapalterbang, kereta, feri, bot, cab,bas,  komuter, menapak riang cume cable car je tak dapat..

so holiday kali ini mmg MARVELOUS..

tq Allah atas keizinan Mu...

luv,
mamanaufal

1. wah bestnye honeymoon...teringat time aku honeymoon dulu..

2. amboi sakannya amik gambo siap terbang2 tuh!